Nekopej si hrob svou vlastní vidličkou a nožem!!!

Dávej POZOR

31. března 2009 v 23:18 | marsi ♥ |  Tipy & Triky

Lékaři varovali: Dávejte pozor, jinak sníte, co uvidíte

Z hlediska nadváhy jsou nejhorší švédské stoly s libovolným výběrem.
Z hlediska nadváhy jsou nejhorší švédské stoly s libovolným výběrem.

25. září 2007 6:00 Jsme naprosto bezmocní vůči svodům načaté čokolády, švédského stolu nebo misky se sušenkami. Jídlu, které máme před očima, nedokážeme odolat.
"Lidé věří tomu, že se přejí pouze v případě, že jim jídlo mimořádně chutná, nebo pokud jsou hladoví. Ve skutečnosti jsou to ale ty nejposlednější faktory, které ovlivňují to, kolik jídla sníme," říká vedoucí lékařské katedry Cornell University, Brian Wansink. "To, co ve skutečnosti mnohem více ovlivňuje naše stravovací návyky, je dosažitelnost a viditelnost jídla."
Brian Wansink se již několik let věnuje pozorováním stravovacích návyků lidí a uskutečnil na toto téma množství rozsáhlých výzkumů. Souhrnné závěry z nich zveřejnila CNN.
V jednom ze svých experimentů umístil Wansink misku se sladkostmi a čokoládou na měsíc do několika kanceláří. Každý den potom misku posunul o kousek dál od pracovních stolů, takže ji zaměstnanci časem ztratili zcela z očí. Ukázalo se, že pokud měli pracovníci cukroví na dosah, snědli o pět kousků denně navíc. To ovšem znamená 125 kalorií denně a víc než pět kilogramů ročně navíc.
"Pokud máte před sebou dobře viditelné a snadno dosažitelné jídlo, kdykoli vám na něj padnou oči, musíte udělat rozhodnutí: chci, nebo nechci to sníst? Sedmadvacetkrát si řeknete, že ne, ale poosmadvacáté už si pomyslíte, že možná. A potřicáté se začnete přesvědčovat, že je to vlastně docela dobrý nápad, protože vlastně máte hlad," vysvětluje Wansink.
"Stejně funguje i dosažitelnost. Pokud je jídlo snadno dosažitelné a vy pro jeho získání nemusíte udělat nic víc, než jen natáhnout ruku, sníte ho mnohem víc než obvykle."
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama